A Trabim átalakulása
1999 novemberében vettünk egy Trabit, mivel
az addigi autónk kiesett a forgalomból.
Úgy terveztük, hogy csak tavaszig lesz meg, akkor eladjuk. Épp
ezért eleinte csak a legszükségesebb javításokat végeztem
el rajta. Aztán úgy alakult, hogy megtartjuk.
Íme néhány kép a megvétel utáni állapotáról:
Aztán elkezdtem csinosítgatni. Minden
pénzemet a Trabira költöttem. Legelőször is alvázvédőt
vettem, és lekezeltem a kocsit.
Aztán következett néhány apróság: fehér indexbúrák,
dísztárcsák, hangszórók, pótféklámpa, stb.
A következő nagyob beruházás a Ninausz kipufogó rendszer
volt.
2000. áprilisában egy új Daewoo rádiós-magnót kapott a
Trabim.(ekkor már 4 hagszórót mozgatott)
Aztán a nyárra terveztem a gépezet átfestését, mert
igencsak rozsdás- és festékhibás volt a kocsi. Vettem 3 liter
sötétzöld Szint nevezetű festéket, szórógittet, meg sok
csiszolópapírt, és július elején nekiláttunk a dolognak.
Azért esett a Szintre a választás, mert Neoluxban nem volt
rendes sötétzöld, csak amit keverni kellett volna, és én
alapszínt akartam.
A festés sajnos pont belecsúszott a Nadapi találkozó
idejébe, így csak a kocsi nélkül tudtam részt venni rajta.
Festés előtti állapotban....
festés közben....
Festés utáni eredmény:
Mint látható a festést követően ezüst
emblémát és feliratokat kapott a gép.
A beltérben annyi változott, hogy kicseréltem fehérre a
számlapot a km órában, és a fogyasztás jelzőt(amit
előzőleg a 12 ledes változatra cseréltem) is lefújtam
fehérre.
Már egész jól nézett ki, de azért még nem volt az igazi. Az
ütközők még zavartak, de a festéskor nem tudtuk leszedni
őket, nagyon be voltak rohadva. Aztán csak leerőszakoltam
őket, persze újra kellett fényezni a lökhárítókat.
E fényezés alkalmával került sor a műszerfal és a
kesztyűtartó filc lefújására
Sikerült szert tennem egy hátsó króm lökhárítóra, így
felemás lett a kocsi képe.
Az első fényszórók ragasztott szemöldököt kaptak
sötétítőfólia felhasználásával.
2000.Augusztus19-én rally volt a szomszédos községben. Épp
erre igyekeztünk, mikor a motor hirtelen leállt. Bekövetkezett
az, ami minden Trabantos rémálma. Beállt a főtengely egyik
hajtókarja. Máris kevésbé érdekelt a rally... :-)
Közel 3 hetes várakozás után elkészült a számomra
készített főtengely. (megerősített csapágyazású, a rally
Trabantokba raknak ilyet) Még aznap, mikor megkaptam
összeraktam a motort, hajnali 2-kor felcsendült a Ninausz
kipufogóm hamisíthatatlan pattogós hangja.(köszönhető a
hátsó dobnak, 2-300 méteren belül tudják, merre járok)
Majd hozzájutottam egy króm első lökhárítóhoz is.
Hosszas várakozás után a tetőablakomat is
meg tudtam venni. Csak a németek egymás tetejére rakják a
bontóba a Trabikat, így összetörnek a tetőablakok, és
nehezebb beszerezni.
A köténylemezbe belevágtam a kis kerek projektoros
ködlámpákat, amiket a lökhárító aljára rögzítettem.
Íme egy kép a ködlámpákról:(itt már a
tetőablak is benne van, csak nincs nyitva)
A motortérben nem történt nagy változás, a légszűrőházat
kicsit szellősebbé tettem, így jobban reagál a gázra. Csak
hidegen nem tud mit kezdeni azzal a sok levegővel....
Valamint vettem elektronikus gyújtásrendszert, mivel az előző
tulajdonos kiszerelte.(ebben már gyárilag volt)
A jobb belső komfort érdekében a tetőre hőszigetelő
szivacsot ragsztottam, ez tetszetősebb is, mint a gyári tető.
Az ajtóba épített két hangszóró nem váltotta be a hozzá
fűzött reményeket, így azokat is a kalaptartóba tettem a
másik 2 mellé. Csakhogy az így keletkezett lyukat a kárpitban
el is kellett tüntetni. ebből az alkalomból kapott műbőr
kárpitot a kocsi, kb. 2 óra alatt át is húztam a kárpitot.
Jó szolgálataimért cserébe kaptam két darab autómata
biztonsági övet(gyári Trabant), így már nem az
"átdobós" módszert kell alkalmazni az öv
becsatolásakor.
A hátulja már ültetve van, és terpesztenek a kerekek
is.(ezen a képen a kárpit a lényeg) :-)
Majd mivel semmi új ötletem nem volt,leültettem, illetve
megterpesztettem a hátsó futóművet.
Íme az eredmény:
Karácsonykor kaptam szép új üléshuzatot a Trabiba.
Majd következett az első futómű babrálása, amivel ugyan nem
értünk el látványos teljesítményt, de elég kemény lett a
rugózása, hála az ültetésnek és a Skoda
lengéscsillapítóknak.(2001.január)
Szeretném még jobban leültetni, de az összekötőcső már
így is kb. 10 cm-re van a földtől, már most se nagyon szereti
a rosszabb minőségű utakat.:-(
A jobb oldali képen az új üléshuzat látható.(a zöld
műszerfalnak, és kesztyűtartónak kéne még látszania...)
Ha minden igaz, a közeljövőben sikerül
vennem zöld színű fóliát, és sikerül lefóliáznom a
járgányt.
Íme a legfrissebb képek:
Itt jómagam vagyok látható....
Idő közben megvannak a zöld fóliák, már
kép is van róla. A legfrissebb képeimen már látszik a
tetőspilerem is,az autó eleje, és a motorterem is (kicsit
koszos, de az enyém... :-)) ) (2001.05.05)
Nagyjából jól látszik a színre fújt motortér, a
keresztmerevítő(ami csak optikai tuning), és a dupla
légszűrőház.
Megalkottam a világító Trabant jelem is.
Vettem hátsó szárnyat, és ezzel egy időben befejeztem a légbeömlőmet, amit csináltam. Színre is fújtam mindent.:
Legfrissebb alakítás: a belső tér. Az eddigi zöld műszerfalat és rakodópolcot bevontam, felkerült a Trabim kicsinyített mása a hamutartóra, alakítottam a kormány kinézetén is és változott a km-óra szám lapja.Íme:
2002.01.17.
sporttükrökkel, nagyköténylemezzel bővült
a Trabi.
A Zwickaui útra való tekintettel vettem
légterelőket az első ablakhoz, mert hajlamos begyulladni az
arcüregem a huzattól.
Idő közben kicseréltem a
köténylemezem,leszedtem a jelet a hűtőmaszkról, új
kormányom van..
Jól látszik, hogy bizonyo fényviszonyokban
zöld-lila a festés.
A tank mellet látni a Zwickauban vett gyári szerelőláda.
A kábelek nélküli motortér.a
gyújtásrészt is eltóntettem.
még van rajta mit alakítani, el fog tűnni a motorháznyitó
is, az ablakmosótartály,a dupla légszűrőház, stb.
Elektromos ablakot is szereztem.
2002.augusztusában központi zárat is
befaragtunk az autóba.
2002.10.05.
2002.10.07: Távirányítású lett a központizár.
2002. november: Elkészült az ajtópanel az ajtóra.
A kipufogóvég
Köszönet az új képekért Márknak&Milánnak! :-)
Elkészült tudomásom szerint
Magyarország első
kipakolt motorterű Trabant 601-ese!
A skála parkolós találkozó képei
Tudnivalók:
Első forgalomba helyezés: 1986.10.27
Színe: sötétzöld
Külsö:
küszöbspoiler, spoiler a lökhárító alatt,
tetőspoiler,
szárny a csomagtértetőn, alatta pótféklámpa
árnyékoló a hátsó szélvédőn,
fekete fóliázás,
dönthető hátsó oldalablakok,
Opel Manta tükrök,
egyedi légbeömlő a motorháztetőn,
jelek eltüntetve,
fehér indexbúrák,
króm lökhárítók,
tekintélyes méretű ültetés(az autó eleje 7 cm-re van a
földtől),
szélterelő az első ajtón
DTM kipufogóvég
villanócső a lámpákban
gyári új foncsorok
Belső:
Dino 32-es polirozott sportkormány,
Recaro fűthető sportülések
automata biztonsági öv,
egyedi km-óra,és fogyasztás mérő,
sötétszürke kárpit,
kárpitozott műszerfal és kesztyűtartó,
egyedi műszerfal,
középkonzol a múszerfal alatt
elektromos ablak,
távirányítású központi zár,
polirozott sportpedálok
aluminium taposó a pedálok alatt
kék neon lábtérvilágítás
ajtópanel könyöklővel
Zene:
Kenwood KRC-28 rádiósmagnó,
Magnat Ls szériás 16*23-as 3 utas oválhagszóró,
Magnat Ls szériás komponens szett az ajtóban
Motortér:
akkumulátor,benzintank,
ablakmosó tartály,duda,kábelek és gyújtásrész eltüntetve,
gyári új váltó,
polírozott váltóház,
ezüst szinű futómű,
színre fújt motortakaró,
sportlégszűrő
teleszkópos motortérnyitás
Motor:
Ninausz sportkipufogó,
síkmart hengerfejek,
125-ös főfúvóka,100-as kiegyenlítő levegőfúvóka,
elektronikus gyújtás,
Végsebesség:
sík terepen a reflektorvisszajelzőig elforog a km óra mutató
a gyári órában.
gyorsulás: 7s alatt 50km/h, 20 s alatt 100 km/h
2002.10.22. West-gyorsulási verseny a
Hungaroringen.
400 km volt az új motorban,nem rugtam úgy neki, meg
ugye eső is volt, tavasszal lesz ez még jobb is! :-)
A felettem lévő emberke a testvérem, egy 1.1-es
Trabanttal.(neki se ezek a legjobb idejei)