A Trabim átalakulása

1999 novemberében vettünk egy Trabit, mivel az addigi autónk kiesett a forgalomból.
Úgy terveztük, hogy csak tavaszig lesz meg, akkor eladjuk. Épp ezért eleinte csak a legszükségesebb javításokat végeztem el rajta. Aztán úgy alakult, hogy megtartjuk.

Íme néhány kép a megvétel utáni állapotáról:

Aztán elkezdtem csinosítgatni. Minden pénzemet a Trabira költöttem. Legelőször is alvázvédőt vettem, és lekezeltem a kocsit.
Aztán következett néhány apróság: fehér indexbúrák, dísztárcsák, hangszórók, pótféklámpa, stb.
A következő nagyob beruházás a Ninausz kipufogó rendszer volt.
2000. áprilisában egy új Daewoo rádiós-magnót kapott a Trabim.(ekkor már 4 hagszórót mozgatott)
Aztán a nyárra terveztem a gépezet átfestését, mert igencsak rozsdás- és festékhibás volt a kocsi. Vettem 3 liter sötétzöld Szint nevezetű festéket, szórógittet, meg sok csiszolópapírt, és július elején nekiláttunk a dolognak. Azért esett a Szintre a választás, mert Neoluxban nem volt rendes sötétzöld, csak amit keverni kellett volna, és én alapszínt akartam.
A festés sajnos pont belecsúszott a Nadapi találkozó idejébe, így csak a kocsi nélkül tudtam részt venni rajta.

Festés előtti állapotban....

festés közben....

Festés utáni eredmény:

Mint látható a festést követően ezüst emblémát és feliratokat kapott a gép.
A beltérben annyi változott, hogy kicseréltem fehérre a számlapot a km órában, és a fogyasztás jelzőt(amit előzőleg a 12 ledes változatra cseréltem) is lefújtam fehérre.
Már egész jól nézett ki, de azért még nem volt az igazi. Az ütközők még zavartak, de a festéskor nem tudtuk leszedni őket, nagyon be voltak rohadva. Aztán csak leerőszakoltam őket, persze újra kellett fényezni a lökhárítókat.
E fényezés alkalmával került sor a műszerfal és a kesztyűtartó filc lefújására
Sikerült szert tennem egy hátsó króm lökhárítóra, így felemás lett a kocsi képe.
Az első fényszórók ragasztott szemöldököt kaptak sötétítőfólia felhasználásával.
2000.Augusztus19-én rally volt a szomszédos községben. Épp erre igyekeztünk, mikor a motor hirtelen leállt. Bekövetkezett az, ami minden Trabantos rémálma. Beállt a főtengely egyik hajtókarja. Máris kevésbé érdekelt a rally... :-)


Közel 3 hetes várakozás után elkészült a számomra készített főtengely. (megerősített csapágyazású, a rally Trabantokba raknak ilyet) Még aznap, mikor megkaptam összeraktam a motort, hajnali 2-kor felcsendült a Ninausz kipufogóm hamisíthatatlan pattogós hangja.(köszönhető a hátsó dobnak, 2-300 méteren belül tudják, merre járok)


Majd hozzájutottam egy króm első lökhárítóhoz is.

Hosszas várakozás után a tetőablakomat is meg tudtam venni. Csak a németek egymás tetejére rakják a bontóba a Trabikat, így összetörnek a tetőablakok, és nehezebb beszerezni.
A köténylemezbe belevágtam a kis kerek projektoros ködlámpákat, amiket a lökhárító aljára rögzítettem.

Íme egy kép a ködlámpákról:(itt már a tetőablak is benne van, csak nincs nyitva)

A motortérben nem történt nagy változás, a légszűrőházat kicsit szellősebbé tettem, így jobban reagál a gázra. Csak hidegen nem tud mit kezdeni azzal a sok levegővel....
Valamint vettem elektronikus gyújtásrendszert, mivel az előző tulajdonos kiszerelte.(ebben már gyárilag volt)
A jobb belső komfort érdekében a tetőre hőszigetelő szivacsot ragsztottam, ez tetszetősebb is, mint a gyári tető.
Az ajtóba épített két hangszóró nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így azokat is a kalaptartóba tettem a másik 2 mellé. Csakhogy az így keletkezett lyukat a kárpitban el is kellett tüntetni. ebből az alkalomból kapott műbőr kárpitot a kocsi, kb. 2 óra alatt át is húztam a kárpitot. Jó szolgálataimért cserébe kaptam két darab autómata biztonsági övet(gyári Trabant), így már nem az "átdobós" módszert kell alkalmazni az öv becsatolásakor.


A hátulja már ültetve van, és terpesztenek a kerekek is.(ezen a képen a kárpit a lényeg) :-)

Majd mivel semmi új ötletem nem volt,leültettem, illetve megterpesztettem a hátsó futóművet.
Íme az eredmény:


Karácsonykor kaptam szép új üléshuzatot a Trabiba.
Majd következett az első futómű babrálása, amivel ugyan nem értünk el látványos teljesítményt, de elég kemény lett a rugózása, hála az ültetésnek és a Skoda lengéscsillapítóknak.(2001.január)
Szeretném még jobban leültetni, de az összekötőcső már így is kb. 10 cm-re van a földtől, már most se nagyon szereti a rosszabb minőségű utakat.:-(



A jobb oldali képen az új üléshuzat látható.(a zöld műszerfalnak, és kesztyűtartónak kéne még látszania...)

Ha minden igaz, a közeljövőben sikerül vennem zöld színű fóliát, és sikerül lefóliáznom a járgányt.
Íme a legfrissebb képek:



Itt jómagam vagyok látható....

Idő közben megvannak a zöld fóliák, már kép is van róla. A legfrissebb képeimen már látszik a tetőspilerem is,az autó eleje, és a motorterem is (kicsit koszos, de az enyém... :-)) ) (2001.05.05)


Nagyjából jól látszik a színre fújt motortér, a keresztmerevítő(ami csak optikai tuning), és a dupla légszűrőház.


Megalkottam a világító Trabant jelem is.

Legújabb kinézet:

Ilyem Irmscher felnivel:

Vettem hátsó szárnyat, és ezzel egy időben befejeztem a légbeömlőmet, amit csináltam. Színre is fújtam mindent.:

Legfrissebb alakítás: a belső tér. Az eddigi zöld műszerfalat és rakodópolcot bevontam, felkerült a Trabim kicsinyített mása a hamutartóra, alakítottam a kormány kinézetén is és változott a km-óra szám lapja.Íme:

2002.01.17.

 

sporttükrökkel, nagyköténylemezzel bővült a Trabi.

A Zwickaui útra való tekintettel vettem légterelőket az első ablakhoz, mert hajlamos begyulladni az arcüregem a huzattól.

Idő közben kicseréltem a köténylemezem,leszedtem a jelet a hűtőmaszkról, új kormányom van..

Jól látszik, hogy bizonyo fényviszonyokban zöld-lila a festés.


A tank mellet látni a Zwickauban vett gyári szerelőláda.

A kábelek nélküli motortér.a gyújtásrészt is eltóntettem.
még van rajta mit alakítani, el fog tűnni a motorháznyitó is, az ablakmosótartály,a dupla légszűrőház, stb.

Elektromos ablakot is szereztem.

2002.augusztusában központi zárat is befaragtunk az autóba.

2002.10.05.

2002.10.07: Távirányítású lett a központizár.

2002. november: Elkészült az ajtópanel az ajtóra.

A kipufogóvég

 


 

Köszönet az új képekért Márknak&Milánnak! :-)

 

 

Elkészült tudomásom szerint Magyarország első
kipakolt motorterű Trabant 601-ese!

 

by Knappcsi by Knappcsi

 

by Trabatom Team by Trabatom Team by Trabatom Team

A skála parkolós találkozó képei

Tudnivalók:

Első forgalomba helyezés: 1986.10.27

Színe: sötétzöld

Külsö:
küszöbspoiler, spoiler a lökhárító alatt, tetőspoiler,
szárny a csomagtértetőn, alatta pótféklámpa
árnyékoló a hátsó szélvédőn,
fekete fóliázás,
dönthető hátsó oldalablakok,
Opel Manta tükrök,
egyedi légbeömlő a motorháztetőn,
jelek eltüntetve,
fehér indexbúrák,
króm lökhárítók,
tekintélyes méretű ültetés(az autó eleje 7 cm-re van a földtől),
szélterelő az első ajtón
DTM kipufogóvég
villanócső a lámpákban
gyári új foncsorok

Belső:
Dino 32-es polirozott sportkormány,
Recaro fűthető sportülések
automata biztonsági öv,
egyedi km-óra,és fogyasztás mérő,
sötétszürke kárpit,
kárpitozott műszerfal és kesztyűtartó,
egyedi műszerfal,
középkonzol a múszerfal alatt
elektromos ablak,
távirányítású központi zár,
polirozott sportpedálok
aluminium taposó a pedálok alatt
kék neon lábtérvilágítás
ajtópanel könyöklővel


Zene:
Kenwood KRC-28 rádiósmagnó,
Magnat Ls szériás 16*23-as 3 utas oválhagszóró,
Magnat Ls szériás komponens szett az ajtóban

Motortér:
akkumulátor,benzintank,
ablakmosó tartály,duda,kábelek és gyújtásrész eltüntetve,
gyári új váltó,
polírozott váltóház,
ezüst szinű futómű,
színre fújt motortakaró,
sportlégszűrő
teleszkópos motortérnyitás

Motor:
Ninausz sportkipufogó,
síkmart hengerfejek,
125-ös főfúvóka,100-as kiegyenlítő levegőfúvóka,
elektronikus gyújtás,

Végsebesség:
sík terepen a reflektorvisszajelzőig elforog a km óra mutató a gyári órában.
gyorsulás: 7s alatt 50km/h, 20 s alatt 100 km/h

2002.10.22. West-gyorsulási verseny a Hungaroringen.
400 km volt az új motorban,nem rugtam úgy neki, meg ugye eső is volt, tavasszal lesz ez még jobb is! :-)
A felettem lévő emberke a testvérem, egy 1.1-es Trabanttal.(neki se ezek a legjobb idejei)